PILIH BAHASA:     ENGLISH   l   华文   l   MALAY   l   VIET
     
ID Pengguna :
Kata Laluan :


 Kod Pengesahan

3637



 

   SAMPEL SMS


Sampel SMS

Kenyataan Akhbar

Galeri Foto

Video

Panduan Pengguna

 
 


 

 


 

SMS Sample

Hari Bapa

Hari Ibu

Hari Raya

Hari Kekasih

SMS Lucu

SMS Motivasi



SMS Sample (Bisnes)

Produk Kecantikan



SMS Sample (Lain-lain)

Simpulan Bahasa
Peribahasa

Hari Bapa


Sound bapa masih aku simpan dlm hati, Image bapa masih aku simpan dlm memori, Application bapa masih aku simpan dlm diri, Selamat Hari Bapa
pisang emas di dalam peti, dibuat pengat sebiji sahaja, entri ringkas ini bukan ilusi, ucapkan selamat hari bapa
dibuat pengat sebiji sahaja, biar pun rasa kurang enak, ucapkan selamat hari bapa, buat kawan yang punya anak
Selamat Hari Bapa...Saya sayang kamu selamanya
Kepada ayah, Terima Kasih selama jagaan & dorongan ayah bagi.. Selamat Hari Bapa
Ayah, di tanganmu aku dewasa, di bahumu aku bahagia, di sisimu aku sejahtera, Selamat Hari Bapa
Abah, Engkaulah insan mulia, bijaksana dan perkasa... Selamat Hari Bapa
A= Ayah..., kaulah Y= yang A= aku H= hormati dan hargai SELAMAT HARI BAPA
Ketikaku dalam kedukaan, kau mendakap penuh pengertian, disaat diriku kehampaan, kau setia mengajarku erti kekuatan..slmat hari bapa
Tak dapatku bayangkan hidupku ayah, tanpa engkau disisi, semua kasih sayangyang kau curahkan tersemat dihati.. selamat hari bapa
Bapaku bapa penyayang, Besarkan aku dengan kasih dan sayang; Agar aku mejadi anak cemerlang, Bila dewasa menjadi warga terbilang. Selamat hari bapa
Hidup susah tapi bahagia, Dapat bapa seorang penyayang; Sukanya hati tidak terhingga, Mendapat kasih bapa tersayang. Selamat hari bapa


Hari Ibu


Mnjadi seorg ibu adalah sebuah peran yg tidk mudah, tp ibu, kau adalah bintang dlm hal yg kutahu ini. Aku mencintaimu ibu, Selamat Hari Ibu
IBU, MAAFKAN ANAKMU YG BANYAK BERDOSA PADAMU INI SKRG, AKU B'TERIMA KASIH PADAMU ATAS SEGALA JASAMU YG X DPT KUBALAS, SLAMAT HARI IBU
Aku ingin mengambil kesempatan ini, Utk mengucapkan terima kasih atas semua yg telah kau lakukan utk hidupku, Terima kasih Ibu
Keajaiban dalam hidup, adalah terlahir dari rahimmu. Seorang wanita yang telah memberi kami cinta dan pengorbanan. Selamat Hari Ibu
Saya x pernah mengucapkan terima kasih krn telah membawa saya ke dunia, saya ingin melakukan itu sekarang. Terima kasih, Selamat Hari Ibu
Jika ada hari untuk segala sesuatu yang telah diberikan Ibu kepada saya sebagai seorang ibu, itu akan menjadi Hari Ibu setiap hari
Menjadi seorang ibu penuh waktu adalah salah satu pekerjaan bergaji tertinggi ... krn pembayaran adalah cinta murni. Selamat Hari Ibu
Ribuan kilo jln yg kau tempuh, Lewati rintangan demi aku anakmu, Ibuku sayang masih terus berjalan, Tak kan mampu ku membalas. Slmt Hari Ibu
Ibu, Inginku dekap dan berbaring dipangkuanmu, Sampai aku tertidur, bagai msa kecil dulu, Lalu doa-doa baluri sekujur tubuhku, Slmt Hari Ibu
Kasihnya Ibu, Membawa ke syurga, Kasihnya saudara masa berada, Berkorban nyawa tanda kasihnya, Berkorban raga rela binasa Selamat Hari Ibu
CINTA BONDA CINTA HAKIKI, CINTA YANG TIADA BERSEGI, KASIH IBU KASIH SEJATI, KASIH YANG SEPENUH HATI…..SELAMAT HARI IBU
SAYANG EMAK SAYANG SENTIASA, SAYANG YANG BUKAN SISA, RAMAH BONDA RAMAH YANG MESRA, BUKAN RAMAH YANG BERPURA… SELAMAT HARI IBU
SENYUM IBU SENYUM SENTIASA, BUKAN SENYUM YANG DIPAKSA, LAYAN IBU LAYAN SEMPURNA, BUKAN LAYAN SEKADAR PESONA….. SELAMAT HARI IBU
Tanam ubi tanam tebu , Tanam pula di tepi paya, Terima kasih kepada ibu, Membesarkan kita hingga Berjaya
Minum air dari labu, Boleh dibawa bila berjalan, Bimbingan awal dari ibu, Serta kasih yang berkekalan
Ada terjemahan ke bahasa Melayu, Mudah faham isi kandungannya, Ibu yang ikut wahyu, Jadilah anak didiknya Berjaya
Mak, kuingin jadi anak terbaikmu yang akan sentiasa meranumkan kuntum senyummu, yang akan sentiasa membanggakanmu, yang akan selalu meriakanmu, yang akan selamanya mengekang gundahmu
Aku lahir tanpa apa-apa, Engkaulah yang mengajariku segalanya, Membesarkanku dengan segala upaya, Berharap aku kan jadi orang yang berguna
Engkau menegurku ketika aku salah, Engkau mengingatkanku ketika aku lupa, Engkau menghiburku ketika aku sedih, Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka
Terima kasih ibu, Engkaulah segalanya bagiku, Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa, Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa


Hari Raya


Ramadhan mubarak sampai ke penghujungnya, Sinar Syawal mula menjelma, 10 jari disusun maaf dipinta, Mudah-mudahan amalan diterima Yang Maha Esa, Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin
Tangan dihulur x kesampaian, Senyum diukir tak kelihatan, SMS dikirim tanda ingatan, Selamat Hari Raya Aidil Fitri..Maaf Zahir & Batin
Maafkan aku karena mengabaikanmu, Maafkan aku karena menyakitimu, Maafkan aku atas segala kekasaranku, Maafkan aku atas segala kesalahanku, SELAMAT HARI RAYA
Masak lemang sambil berdiri, Hendak makan di aidil fitri, Nak hantar kad posmen dah cuti, SMS jer boleh ku beri. SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI
Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan di Aidil Fitri. Selamat Hari Raya
Kian Berlabuh Tirai Ramadhan, Lambaian Syawal Kian Dinanti, Luhur Hati Ikhlas Kemaafan, Semoga Kesalahan Dimaafi, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin
Sunset ramadhan beranjak pergi..berganti fajar syawal di pagi hari. membawa cahaya kedamaian di penghujung ramadhan..menebar berkah di hari kemenangan. Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Bunga Raya Sekuntum Cuma, Mekar Melur Disiram Embun, Aidil Fitri Akan Menjelma, Tangan Dihulur Maaf Dipohon
Tinggi sungguh terbang Rajawali, Bintang di langit yang dicari, Manusia di pagi Raya juga mencari, Ampun maaf menyusun sepuluh jari..Salam Aidil Fitri from me
Mata kadang salah melihat. Mulut kadang salah berucap. Hati kadang salah menduga. Maafkan segala kekhilafan. Mohon maaf lahir dan bathin. Selamat hari raya Idul Fitri
Jika jiwa sebening air, maka jangan keruhkan. Jika hati seputih awan, jangan mendungkan. Raih kemenangan dengan saling bermaafan. Selamat Hari Raya Idul Fitri
Mawar berseri dipagi Hari, Pancaran putihnya menyapa nurani, SmS dikirim pengganti diri, SELAMAT IDUL FITRI, MOHON MAAF ZAHIR BATIN
Wa cakap lu wa tak tau, Tapi wa tipu sama lu, Raya lu jangan buat tak tau, Angpau ada bagi wa dulu
Ramadhan bakal beransur pergi, Syawal menjelma di aidilfitri, Seikhlas hati menyusun jari, memohon dimaaf kekhilafan diri
Bakar Lemang sambil bdiri, Untuk juadah AIDIL FItri, NAk antar KAD RAYA Posmen dah cuti, SMS aje pnggganti diri. Maaf Dzahir dan Batin, Maaf Dpinta jika ada keterlanjuran kata BICARA
Sepuluh jari tersusun rapi.. Bunga melati pengharum hati .. SMS dikirim pengganti diri… Memohon maaf setulus hati … Mohon Maaf Zahir Dan Batin
Ketupat pulut di atas para, Hendak direbus di tepi perigi, SMS dihantar pengganti kad raya, Tanda ingatan tak luput di hati. Selamat Hari Raya Aidilfitri, Mohon maaf Zahir & Batin

Di Aidlfitri ini, maafkan andai adaTERsalah,TERsilap,TERumpat ,TERsengaja atau tidak,Moga kita telah mendapat keampuanan,rahmat di Ramadhan lalu. Selamat Hari Raya

Ketupat pulut di atas para,  Hendak direbus di tepi perigi,  SMS dihantar pengganti kad raya,  Tanda ingatan di aidil fitri.  Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Buaya bukan sebarang buaya, buaya di bela dlm paya, salam ceria di hari raya, SMS murah dari kad raya


Hari Kekasih


Tau nggak kenapa Allah menciptakan ruang kosong diantara jari-jari kamu? Kerana suatu saat orang yang benar-benar tulus menyanyangimu akan memenuhi ruang itu.Dengan memegang erat tangan mu Selamanya..
Jika aku adalah air mata aku ingin lahir dari matamu... hidup di pipimu....dan berakhir dibibirmu.... Tapi Jika kamu adalah air mata... Aku takkan menangis.Kerana aku tak mau kehilangan dirimu... selamat hari Kekasih
Aku memang takut ketinggian... Kegagalan... Kegelapan... Kematian... Tapi.... satu hal yang paling aku takuti! Kehilangan Kekasih seperti dirimu!
Tuhan tlg bantu dia Memejamkan matanya, temani dalam Mimpi Indahnya agar esok pagi dia terbangun dengan senyum Manisnya, sampaikan padanya bahwa ku ingin jadi Kekasih yg terbaik untuknya
Cintamu adalah anugrah untukku sbb krn cintamu hatiku bhgia, ku ingin slalu bersandar di pelukmu krn hanya km yg pantas menjagaku dan jagalah pula hati dan cintaku spt bulan yg slalu menjaga malam di waktu gelap, yakinkan hatimu aku milikmu dan hanya untukmu


SMS Lucu


Knpa lelaki prlu beristeri tiga..krn kalau kawin satu is ONE..kalau kawin dua is TWO..kalau kawin tiga barulah isTERI.....
Kelmarin ada berita heboh telah lepas 20 ekor monyet. skrg yg tlh ditangkap Cuma 19 ekor, ternyata yang satu ekor sedang baca sms ini....
Cepat tgk TV3: KLCC dibom, smua tgkat roboh, polis sdah tgkp pengebomnya, dilaporkan 127 trkorban, 261 cdera, 150 pngsan dan SATU kna TIPU
kalo ade org yg m'kata'n lu gila, sabar aje... kalo ade yg cakap lu bodoh, cool man... kalo ade yg kate lu kacak, TAMPAR AJE, BOHONG tu
Anak kambing hilang di sawah, orang kampung sibuk mencari, kalau tuan tekan bawah, TUAN LA KAMBING YANG KAMI CARI
Jika hari ni aku bertanyakan khabarmu.. Ini yg terakhir! Jika esk tiada berita dariku.. Anggaplah, aku telah tiada....kredit! hehee
Tuhan menciptakan manusia itu berpasangan, Ada lelaki ada yg wanita , Ada yang cute ada yang ugly , Yang Cute kirim Sms , Yang Ugly baca Sms
SENYUM pd org tua tanda syg. SENYUM pd kanak2 tanda kasih. SENYUM pd kekasih tanda cinta. SENYUM dpan tlefon tanda gila, masih SENYUM lg?
mlm tdi, I mimpikan U...semlm pun, I mimpikan U lagi...pendek kata, I sentiasa mimpikan U...mlm nie, I nak mimpikan A,B,C la plak......
bila hidupmu dlm kegelapan, maka berdoalah; dan apabila slesai berdoa, jka kegelapan masih mengelilingimu maka bayarlah bil elektrikmu.
kalo aku tangkai ko daunnye, kalo aku aur ko tebingnye, kalo aku langit ko buminye, & kalo aku tarzan ko le beruknye..
HP anda telah dilengkapi puzzle game. Caranya mudah saja. Lemparkan HP anda ke dinding @ susunkan kembali. Selamat Mencuba!
katak pisang katak puru, adakah katak & pisang sepupu? jgn perasan atau terharu, bkan nk ucap kata rindu, cuma nak ucap selamat malam to U
sebut betul betul..rambutan, nangsat,temikai,keladri,nyaynok..bersabarlah.. tiada siapa yg mahu dilahirkan sengau seperti kamu!!!
mosi-mosi watasi muru ano latino uno muotu numeru ano sayonara des numeru taiano....Klau x paham knpa baca jugak!!??
Jka kmu resah, pndanglah wajahmu dicermin dan katakan... "oh my god, Kiutnya aku".... Tp kna ingat... jgn buat selalu sebab tak elok menipu
Engkau sungguh dinamis, sifatmu cukup piutis, jiwamu sungguh romantis, caramu seperti celebrities, Tapi wajahmu seperti teletubies!
1. Slmt Mlm, 2. Jgn ngigau, 3. Mimpi bes, 4. Bc doa tdo, 5 Jgn bgn lwt, 6. Jgn kencing mlm! JaGa2 MeSeJ No 6. MaYbe BeTuL
awk kelakar, awk comel, awk baik, awk pandai, awk pemurah...saya??..saya??..saya tipu jer..hehee
saya x main2, I btl2 perlu knu, I xleh hidup tanpa u, tanpa u hidup I x menentu, I sygkn u.. Oh jantung ku.. SAYANGILAH JANTUNG ANDA !
BCA 3X SBLM TIDO..Mkn nasi pucuk paku, campur daunpokok ciku, dtglah HANTU dtg pdku, dtglah engkau tido dgnku..SEMOGA DOA AWAK TERMAKBUL...
Malaysia telah mengharamkan puak radikal spt Al-Aqram, Al-Maunah, Al-Qaedah. Cma 1 puak lg yg msih dibenarkn brgiat aktif iaitu ALkohol...ha
Aku dh fedup betul dgn u ni! Ko jaga sikit mulut ngko tu! Apasal ko ni busybody betul! Habis smua org u bgtau yg aku ni kiut..
Masa bercinta, marah pun manis, baru kahwin, lagilah manis..bila tua..yg ad cuma..KENCING MANIS!!!.hhaha
Manusia jatuh CinTa? Tak heran...Kuda makan RuMpuT? Tak aneh... MONYET pandai picit TETIKUS?? HEBAT!!!! U masih picit MOUSE ??? mmg hebat !!
jika dimarah kmu DIAM..jika difitnah kmu SENYUM..jika dikeji kmu KETAWA.. Nescaya dgn berbuat demikian, kmu tergolong org2 yg SOUND TROUBLE
Gigi u sejuk ke??....Tak?? Abis tu knpa pkai jaket kaler kuning?
sebut betul2...rambutan, nangsat, tmemikai,keladri...bersabarlah..tiada siapa yg mahu dilahirkan sengau spt kamu
Tekan 1 utk BAHASA MELAYU, Tekan 2 utk BAHASA CINA, Tekan 3 utk BAHASA INDIA, Tekan lagi Utk TAK RETI BAHASA
Dlm stahun 365 hari mimpikan u, 8760 jam fikirkan u, 25600 minit rindukan u, 360000 saat sygkan u, 2 minit taip sms ini untuk tipu u..hahaha


SMS Motivasi


jika anda ingin menilai seberapa tinggi ilmu yg anda peroleh, maka lihatlah seberapa pengaruhnya ilmu yg anda sampaikan kpd org lain
Hati yg gembira adalah ubat yg manjur, tetapi semangat yg patah keringkan tulang
Saya memang tidak dpt menghentikan hujan, tapi hujan tidak akan dpt menghentikan semangat saya
peluang setiap org di dunia ini sama, kejayaan x akn dtg jika kita tidak berusaha utk mencari
Tentangan terbesar dlm hidup ini bukanlah utk mendahului org lain,ttp utk melampaui diri kita sndri,utk memecahkan rekod kita sendiri!!
x usah sedih & menyesali apa yg sdah lewat, x perlu tkut dgn apa yg blum dtg.Yg penting dg PENUH SEMANGAT berbuatlah yg TERBAIK di saat ini
kita hrus bsyukur dgn apa yg telah kita miliki hr ini, niscaya d spanjang hari,kita akn mnikmati hidup ini dgn penuh kebahagiaan
1 pohon dpt memulai 1 hutan. 1 kata dpt mngeratkn 1 persahabatan. 1 sntuhan dpt menunjukkan perhatian & 1 teman sprtimu buatku bahagia
Dlm hidup, akn selalu ad org yg x menyukaimu, namun itu bkan urusanmu. Lakukan apa yg kamu anggap benar dan ENJOY.
Air mata adalah satu2nya cara bagaimana mata berbicara ketika bibir tak mampu menjelaskan apa yg telah membuat perasaanmu terluka
Kesalahan adalah pengalaman hidup, belajarlah darinya. Jgn mencuba utk menjadi sempurna. Cubalah menjadi teladan bg sesame sndri
Sebalik setiap kesakitan, Tuhan pasti telah mempersiapkan hadiah terindah. Untuk itu, fikir positif atas apapun yg kamu alami
Keberanian diperlukan untuk berdiri dan berbicara. Keberanian juga diperlukan untuk duduk dan mendengarkan
Senyum adalah cara untuk menyelesaikan banyak masalah, dan diam adalah cara untuk menghindari banyak masalah.
Jgn pernah menyerah. Dlm hidup ini xda yg benar2 berakhir, krn apa yg berakhir adalah awal sesuatu yg baru
Sblm kau bertindak, pikirkan. Sblm kau bicara, dengarkan. Sblm kau menghakimi, pahami. Sblm kau melupakan, maafkan.
Kendalikan perasaanmu sebelum perasaanmu mengendalikanmu.
Jgn mencintai seseorg spti bunga, krn bunga mati kala musim berganti. Cintailah mereka spti sungai, krn sungai mengalir selamanya
Hidup memerlukan pengorbananan. Pengorbanan memerlukan perjuangan. Perjuangan memerlukan ketabahan.
Senyumlah, tinggalkan sedihmu. Bahagialah, lupakan takutmu. Sakit yg kamu rasa, tak setara dengan bahagia yg akan kamu dapat
Saat kau membalas kebencian dgn marah & caci maki, saat itulah musuhmu menang
Cara paling baik untuk Berjaya adalah berusaha dan berdoa, bukan hanya meminta dan berharap pertolongan orang lain
Masa depan mu ditentukan oleh UCAPAN dan TINDAKAN mu hari ini.
Rasa malas Anda tidak akan melemahkan Anda, jika Anda tidak berlaku malas
Bkan hnya dgn berucap sja kita ingin dinilai oleh seseorang, Nmun dgn sebuah tindakanlah yang membuat kita dinilai oleh org lain
Ketika kehidupan memberi kita seribu alasan untuk menangis, tunjukkan bahwa kita punya sejuta alasan untuk tersenyum


Produk Kecantikan


LELONG!!!LELONG!!!LELONG!!! MILIKILAH SEKARANG SABUN xxx DENGAN HARGA RMxxx SAHAJA...(harga asal:RMxxx) hubungi ,tel :016-xxxxxxxx
Cepat,Pantas, Sementara stok MASIH ADA... ubat tradisional menbantu anda menikmti badan yang kurus dan sihat.hubungi kami, tel :016-xxx xxx
Jualan murah .. Membantu masalah keputihan yang sering dihadapi oleh wanita remaja dan Dewasa. Emel: xxx.com / Tel: 016-xxx xxxx
Promosi hari raya..belilah produk kecantikan kami dengan harga promasi (RMxxx) pada xx Nov hingga xx Nov ... Tel: 012-XXXXXXX
JUALAN PENGHABISAN STOK..!!! pil untuk menbantu anda mengekalkan badan yang kurus hubungi: 016-xxxxxxx
Tanpa Pil pelangsing. Tanpa diet, pembedahan atau senaman. Gunakanlah produk kami (Formula oleh Dr.xxx)... sila hubungi :012-XXXXXXX
Dapatkan Pelbagai pakage kecantikan wanita, dengan harga murah dgn Pelbagai pilihan.... hubungi : 018-xxx xxxx
Diet? Dapatkanlah produk kami... jus buah buahan, dengan masa yang singkat anda boleh mengatasi masalah berat badan hubungi :016-xxx xxxx
Promosi hebat.....ahli dapat menikmati perkhidmatan dengan Diskaun sebanyakxx% pada hari jadinya tel :016-XXXXXXX
Promosi tahunan, dengan belian lebih daripada RMxxxx, anda akan medapatkan satu Hadiah secara PERCUMA pada hari tertentu.. tel: 016xxxxxxx


Simpulan Bahasa


air muka- rupa atau wajah seseorang
ajak-ajak ayam- tidak bersungguh-sungguh semasa mempelawa seseorang
ada bakat- mempunyai tokoh atau perwatakan
alas perut- makanan yang dimakan untuk sementara waktu sebelum memakan-makanan yang mengenyangkan
anak angkat- anak orang lain yang dipelihara sebagai anak sendiri
anak bapa- anak yang disayangi oleh bapa
anak buah- orang yang di bawah jagaan seorang ketua atau anak saudara
anak emas- anak yang disayangi oleh ibu bapa atau ketuanya
angkat kaki- meninggalkan sesuatu tempat kerana sesuatu sebab
atas angin- negara-negara di sebelah barat
atas pagar- tidak menyebelahi mana-mana pihak
ayam tambatan -orang yang menjadi harapan dalam sesuatu pertandingan
bahasa pasar -bahasa Malaysia yang tidak betul tatabahasanya
banyak mulut- orang yang banyak bercakap


Peribahasa


Bulat air kerana pembetung, bulat manusia kerana muafakat Maksud : Kata sepakat yang dicapai dalam mesyuarat.
Darah daging Maksud : Anak dan saudara-mara daripada keturunan sendiri.
Berat sama dipikul, ringan sama dijinjing Maksud : mengalami susah senang bersama-sama.
meninggi diri Maksud : Sombong
bermuka dua Maksud : Tidak jujur.
baik hati Maksud : Bersikap baik dan penyayang (suka menolong).
tulang belakang Maksud : Punca kekuatan/ orang harapan
bara yang digenggam biar sampai jadi arang Maksud : Mengerjakan sesuatu yang sukar hendaklah sabar, sehingga mencapai kejayaan.
bagai kaca terhempas ke batu Maksud : Sangat sedih atau kecewa.
melentur buluh biarlah dari rebungnya Maksud : Mendidik anak biarlah sejak mereka kecil lagi.
duduk sama rendah, berdiri sama tinggi Maksud : dua orang atau pihak yang sama darjat dalam adat
seperti lembu dicucuk hidung Maksud : Orang yang selalu menurut kemahuan orang
yang berat sama dipikul, yang ringan sama dijinjing Maksud : Bersama-sama menghadapi atau mengerjakan sesuatu.
dayung sudah di tangan, perahu sudah di air Maksud : segala-gala yang dikehendaki sudah diperoleh.


Kembali ke atas
 

Kembali ke laman utama

 

 

Hak Cipta Terpelihara © 2012 GBS WORLDWIDE SDN. BHD.(841518-U) Dilarang meniru tanpa kebenaran bertulis.
 Alamat Syarikat: 28-1, Lorong Batu Nilam 3A, Bandar Bukit Tinggi, 41200 Klang, Selangor.

Privacy Statement